piątek, 15 lipca 2011

22 % w 3 minuty

Jak dotąd miałem dwie przygody związane z rynkiem New Connect i obydwie skończyły się dla mnie nieprzyjemnie. Skupię się na ostatniej z nich, która miała miejsce całkiem niedawno. Bodajże 9 maja tego roku na parkiecie zadebiutowała spółka Biomax

W ciągu pierwszego dnia notowań jej akcje - przy sporym jak na New Connect obrocie (ponad 3 mln zł) - z poziomu 5.56 podrożały do 6.66 zł. Kolejnego dnia (licząc na kontynuację trendu wzrostowego, a co za tym idzie - łatwy i szybki zarobek) dokonałem czysto spekulacyjnego zakupu niewielkiego pakietu akcji tej spółki. Transakcję zrealizowałem na otwarciu po cenie 7.80! Plan był prosty jak konstrukcja cepa: przytrzymać przez chwilę i wiać. W ciągu kilku minut kurs poszybował do wys. 9.55 zł i to okazało się być maksimum tego dnia. Kurs zamknięcia na poziomie 9.00 zł gwarantował mi mimo wszystko 15% zysk. Zamiast zadowolić się, tym bądź co bądź świetnym jak na 1 dzień wynikiem i zamknąć pozycję, postanowiłem nic nie robić. I tak, najpierw oczekując dalszych wzrostów, a następnie zatrzymania spadków i odbicia w górę, dotrwałem z akcjami Biomaxu do połowy czerwca realizując w efekcie stratę w wysokości 70%. Człowiek mając w pamięci początkowe wzrosty (przy milionowych obrotach) z niedowierzaniem patrzył na to, jak kurs (przy obrotach często nie przekraczających kilku tys. zł!!!) obsuwa się dramatycznie w dół. Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że doskonale zdawałem sobie sprawę, jak irracjonalne rzeczy dzieją się na New Connect i już nie raz widziałem tam spółki zachowujące się po debiucie identycznie jak Biomax. Nie uchroniło mnie to jednak przed niemądrą stratą pieniędzy. Gdybym nie kierował się chciwością, tylko doświadczeniem i trzymał się założonego planu, zanotowałbym zysk 22% w 3 minuty...

2 komentarze:

  1. Ciekawie zapowiadający się blog :) życzę sukcesów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam pierwszego czytelnika i dziękuję za dobre słowo. Serdecznie zapraszam w przyszłości :-)

    OdpowiedzUsuń